zondag 6 mei 2012

Oogjes

Voor de amigurumi;s zijn er verschillende soorten oogjes te koop. Ik zelf vind het heel lastig om de veiligheidsoogjes te bevestigen. Het is vaak een heel gepeuter en je moet ze ook al op de goede plek doen vóórdat je de knuffel gaat vullen. Blijkt dat ze toch niet helemaal goed zitten na het vullen dan krijg je ze er bijna niet meer uit.
Ik had nog een heel pakje/bakje met halve pareltjes. Die gebruik ik voor de kaarten die ik maak. Ik heb ze in allerlei kleurtjes en ook nog in verschillende maten. Ze hebben wel een ideale maat voor oogjes op kleine amigurumi's.
Met een zwarte CD pen kun je ze zwart maken, maakt dan niet uit welke kleur de plakpareltjes hebben.:




Als je ze dan lijmt met Tacky Glue Gold zitten ze muurvast. Deze lijm wordt ook gebruikt bij poppenhuizen en droogt zonder vlekken op. Voor de oogjes heb je maar een heel klein druppeltje nodig. Je kunt de oogjes als laatste op de goede plaats lijmen.
PAS OP: de lijm plakt heel goed en de oogjes zitten echt muurvast, maar het zijn GEEN veiligheidsoogjes! Kindervingertjes kunnen alles los krijgen. Als je een knuffel maakt voor kleine kinderen is dit geen optie, dan kun je toch beter echte veiligheidsoogejs gebruiken.

2 opmerkingen:

  1. Goede tip :) Ik borduur de ogen ook vaak, maar dat is niet altijd even mooi natuurlijk maar wel makkelijk weer uit te halen als he tniet helemaal goed blijkt te zijn.

    Groetjes, Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee, eens kijken of ik deze nog tussen mijn freubelspulletjes heb zitten

    BeantwoordenVerwijderen